onsdag 27. desember 2017

Godt Nyttår

Da nærmer 2017 seg slutten. Har vært et spesielt år. Min far fikk diagnosen beinmargkreft i oktober. Han har bodd siste 3 månedene på Valhalla Omsorgssenter, hvor de er helt fantastiske og tar vare på ham. Han går på cellegift og formen er opp og ned. Legene mener at de kan klare og stagnere kreften, i dag skal han gå over fra cellegift sprøyte til tabletter. Omsorgsbolig er klar, og vi skal innrede den.

Det er godt å komme seg ut på tur og på trening. Er jo så stolt over vår B-godkjenning i Norske Redningshunder som vi klarte i oktober. Den gjelder til 31.12.2019.

Vi tok også feltsøket 06. desember. Vi trengte ikke ta det i år, men greit med alt som er unnagjort!

Vi prøvde oss også på mørke-rundering. Men der rotet jeg det til for Nando. Prøven var på en trial-bane. Midtlinjen var helt umulig å holde rede på, så jeg sendte Nando i hytt og pine, også rett ut på midtlinja! Alt var bare kaos. Nando fant siste figurant, men det holdt ikke. Vi måtte finne begge. Spurte første figurant om Nando hadde vært langt unna. Han sa ca 1 meter, men da ropte jeg ham av og Nando hadde ham ikke nesen og valgte løpe inn til meg. Så jeg ødela der også. Men litt unnskyldt er jeg, for jeg hadde null kontroll på verken terreng eller Nando. Vel, vel, Nando søker godt i mørket, han har ingen problemer. Er meg som må øve mer på og kunne takle å styre en rundering i mørket.

Nå har vi hatt juleferie. Vi har 3 forsøk på mørkesøk i 2018, men håper å kunne ta og bestå nokså tidlig. Deretter må jeg ta en orienteringsprøve. Når mørkerundering og orienteringsprøve er bestått, så kan vi melde oss opp til A-prøver i spor og rundering. Vi trenger ikke bestå disse, men må gjøre et forsøk, før vi kan melde oss til ukas A-arbeid, 6 dager beinhard trening og vurdering.

Vi skal gjøre vårt beste, og ser frem til mange gode treninger i 2018.

Vi ønsker alle som leser bloggen vår et riktig Godt Nyttår 2018!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar